5 populārākās kredītu pārvaldības tendences 2017. gadā

2016. gadā varējām vērot dažas aizraujošas attīstības tendences kredītu pārvaldības jomā un šķiet, ka šie procesi turpināsies arī turpmāk. Tālāk minētas piecas populārākās šī gada tendences.

1. Klientu pieredze kredītu pārvaldībā kļuvusi vēl svarīgāka


2016. gadā uz tehnoloģijām orientēti jaunpienācēji turpināja izaicināt tirgu un atklāja jaunus peļņas gūšanas veidus. Izskatās, ka šī tendence turpināsies un ietekmēs arī kredītu pārvaldības jomu. Svarīgāk nekā jebkad agrāk būs saglabāt modrību, koncentrējoties uz klientu pieredzi un apmierinātību visā uzņēmuma vērtību ķēdē. Mēs turpināsim rūpēties par savu uzņēmējdarbības kodolu kā profesionāli spēlētāji kredītu pārvaldības nozarē, taču, lai gūtu panākumus, mums jānodrošina arī gudrus risinājumus, kas mazina klientu neapmierinātību un palielina lojalitāti.

2. Datos balstīta izmaksu un risku kontrole


Automatizācija un datos balstīti procesi 2017. gadā kļūs vēl svarīgāki. Kā varējām vērot pērn, procesi kļūst automatizētāki. Labs piemērs ir kredītlimitu ieviešana, pamatojoties uz klienta datiem nevis personiskām intervijām un konsultanta izvērtējumu. Tas ir ne vien ērtāk klientam, bet arī samazina izmaksas. Šis ir tikai viens piemērs, kā inovatīvi pielietot datus, lai radītu jaunus un efektīvus peļņas avotus, vienlaikus palielinot klienta apmierinātību. Spēja saglabāt vadošas pozīcijās digitālās transformācijas laikā, būs aktuāla arī nākamgad.

3. Personalizēts maksājums

Daudzi no mums arvien vairāk darbojas tiešsaistē, arī Jūs droši vien esat iegādājies preces un pakalpojumus, izmantojot savu klēpjdatoru, planšeti vai viedtālruni. Šai attīstības tendencei ir arī negatīvā puse — kaut arī tiešsaistes darījumi ir ērti un ātri, to rezultātā klientiem mazinās izpratne par savām finanšu saistībām un palielinās aizmirstu maksājumu (parādu) iespējamība. Tāpēc ir ļoti svarīgi apzināties šīs problēmas un piedāvāt ilgtspējīgus maksājumu plānus.

Veiksmīgas parādu atgūšanas pamatā ir pilnīgs visu tiešsaistes saistību izvērtējums un personalizēta maksājumu plāna izveide kopā ar klientu. Jums ir kopīgi jānosaka mēnesī atmaksājamā summa. Atslēgvārdi te ir “kopīgi” un “personīgi”, jo tiešsaistes klients sagaida individuālu attieksmi. Iespēja, ka klienti ievēros maksājuma plānu, ir lielāka, ja viņi jūtas iesaistīti.

4. Personalizēta saziņa ar klientu

Klienta uzrunāšana īstajā laikā, pareizajā veidā un ar pareizo vēstījumu 2017. gadā būs vēl svarīgāka. Klientus, jo īpaši tos, kuri ir parādā, sasniegt būs aizvien grūtāk. Dažkārt cilvēki baidās atbildēt pa tālruni vai atvērt vēstuli no parādu piedziņas uzņēmuma, taču daudzos gadījumos var būt arī tā, ka viņi nevēlas izmantot tos saziņas rīkus, kurus izmantojat Jūs. Viens no piemēriem ir saziņa ar jauniem cilvēkiem, sūtot vēstuli pa pastu, kaut gan viņi dod priekšroku e-pastiem un/vai īsziņām. Klientam piemērotāko kanālu atrašana un personalizētu procesu izveidošana savstarpējai saziņai ir svarīgs aspekts parādu atmaksā un klientu apmierinātības palielināšanā.

5. Prognozējoša analītika un atbilstošas darbības

Runājot par kredītu pārvaldību, profilakse vienmēr ir labāka par ārstēšanu. Klientu profilu izveidošana, pamatojoties uz mūsdienīgu datu analīzi, var palīdzēt prognozēt maksājumu problēmas jau agrīnā posmā. Tas savukārt ļauj laikus veikt preventīvus pasākumus. Tas ir svarīgs rīks klientu apmierinātības mērīšanā, jo ļauj klientam izjust, ka viņš ir iesaistīts un par viņu rūpējas.

Vai vēlaties uzzināt vairāk, kā mēs Jums varam palīdzēt personalizēta saziņas procesa izveidē ar klientiem? Sazinieties ar mums.

Mūsdienīgam kredītu menedžerim nav jāpievērš uzmanība tikai rēķina apmaksas datumam. Tas ir svarīgs faktors, taču jāvērtē viss ar klientu saistītais process kopumā. Jūsu veiktās darbības dažādi ietekmē klientu apmierinātību.

 

Rezumējot, kā modernam kredītu menedžerim Jums nav jāskatās tikai uz rēķina apmaksas datumu. Tas ir svarīgs faktors, taču Jums ir jāskatās uz visu ar klientu saistīto procesu kopumā. Jūsu veiktās darbības dažādi ietekmē klientu apmierinātību.

Rezumējot, kā modernam kredītu menedžerim Jums nav jāskatās tikai uz rēķina apmaksas datumu. Tas ir svarīgs faktors, taču Jums ir jāskatās uz visu ar klientu saistīto procesu kopumā. Jūsu veiktās darbības dažādi ietekmē klientu apmierinātību.